Επικαιροτητα

Άγγελος Κρητικός: Το αθόρυβο success story, το ιστορικό «delicatessen» και η συμμαχία με τον Βακάκη

Η κρίση σάρωσε τα πάντα στην ελληνική αγορά. Δεν άφησε σχεδόν τίποτα όρθιο. Επιτάχυνε τη συγκέντρωση δυνάμεων και εξαφάνισε τους… πιο «αδύναμους κρίκους». Όσες επιχειρήσεις ήταν ευάλωτες και δεν φρόντισαν να προετοιμαστούν έγκαιρα για τον «Αρμαγεδδώνα» που θα ακολουθούσε αναγκάστηκαν είτε να παραδώσουν τα κλειδιά σε νέους ιδιοκτήτες είτε να κατεβάσουν ρολά.

Από τον κανόνα δεν ξέφυγε ούτε το λιανεμπόριο τροφίμων, αν και θεωρητικά αντέχει περισσότερο σε δύσκολες περιόδους. Ακόμη και «μεγάλα ονόματα» του χώρου που ταυτίστηκαν τον κλάδο, πέρασαν για πάντα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Υπήρξαν όμως και κάποιοι, -μετρημένοι στα δάκτυλα του χεριού- που αντί να παίξουν άμυνα, πήραν το ρίσκο και πέρασαν στην επίθεση.

Ο Άγγελος Κρητικός ήταν ένας από αυτούς. Ο έμπειρος επιχειρηματίας, ο οποίος ανέλαβε την οικογενειακή επιχείρηση μαζί με δυο από τα συνολικά εννέα αδέλφια του, πέτυχε με σχεδόν «αθόρυβο» τρόπο και μια αξιόλογη ομάδα συνεργατών, να εκτοξεύσει τα μεγέθη της «ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός». Κάνοντας όλους στην αγορά να αναρωτιούνται πως τα καταφέρνει.

Μάλιστα, η μεγάλη ανάπτυξη ήρθε την «πιο σκοτεινή ώρα» της κρίσης. Όταν επιβλήθηκαν τα capital controls και η Ελλάδα έφθασε μια ανάσα από το Grexit. Την τελευταία 4ετία, η εταιρεία αυξάνει με υψηλούς διψήφιους ρυθμούς πωλήσεις (από 15% έως 30%) και προσθέτει κατά μέσο όρο 30 νέα σημεία στο δίκτυό της σε ετήσια βάση.

Η θεαματική άνοδος δεν ήρθε τυχαία. Ήταν αποτέλεσμα των αλλεπάλληλων εξαγορών που έγιναν τα δυο τελευταία χρόνια. Η αναδίπλωση των μεγάλων λιανέμπορων, οι οποίοι επέλεξαν να επικεντρωθούν στην ενσωμάτωση των δικτύων που απέκτησαν (ο Σκλαβενίτης τον Μαρινόπουλο, η METRO τον Βερόπουλο και η Μασούτης την Προμηθευτική), έδωσε στον 50χρονο τον απαραίτητο χώρο που αναζητούσε από καιρό. Τον οποίο φρόντισε να αξιοποιήσει.

Μέριμνα, Αριάδνη, Γρηγοριάδης και ΜΑΚΟ δέθηκαν στον άρμα του έμπειρου επιχειρηματία την τελευταία διετία και τον βοήθησαν να αλλάξει επίπεδο. Και να λογίζεται σήμερα, ως ένας αξιόλογος παίκτης που στέκεται επάξια στην αρένα του ανταγωνισμού. Με ένα δίκτυο που ξεπερνάει τα 300 καταστήματα και ετήσιες πωλήσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ.

Στην ίδια επιθετική λογική συνεχίζει και φέτος. Όπως ακριβώς και ο Ολυμπιακός, η ομάδα που υποστηρίζει φανατικά και προσπαθεί να μην χάνει αγώνα του. Ήδη, από την αρχή του 2019, η ΑΝΕΔΗΚ απέκτησε την αλυσίδα «Σπανός» στη Ρόδο και την «Αλιπράντης» στην Πάρο ενώ λίγο νωρίτερα έδωσε τα χέρια με τον όμιλο αγορών ΕΛΕΤΑ, για την προμήθεια προϊόντων στα περίπου 500 καταστήματα που διατηρούν τα μέλη του, σε ανταγωνιστικές τιμές.

Παράλληλα, προχώρησε στη δημιουργία ενός ακόμη κοινού καταστήματος  με την Jumbo του Απόστολου Βακάκη, στην περιοχή της Σαλαμίνας. Πρόκειται για το τέταρτο κατά σειρά κοινό σημείο των δυο αλυσίδων καθώς λειτουργούν ήδη τρία καταστήματα σε Αίγινα, Άργος και Κρανίδι.

Πριν από λίγες μέρες, προχώρησε σε μια σημαντική κίνηση, η οποία από μόνη της συνιστά είδηση. Απέκτησε το ιστορικό κατάστημα της Αφοί Βασιλόπουλοι στο κέντρο της Αθήνας. Τον «παλιό Βασιλόπουλο», έναν ιδιαίτερο delicatessen, το οποίο ξεχώριζε για περισσότερα από 100 χρόνια στην οδό Σταδίου και από το 2010 στην οδό Παπαρηγοπούλου, προσφέροντας σε όλη την πρωτεύουσα ξεχωριστές προτάσεις και εκλεκτά προϊόντα. Και αποτέλεσε το εφαλτήριο για να φθάσουν τα δυο αδέλφια στην κορυφή.

«Είμαστε εδώ, να διατηρήσουμε την παράδοση του καταστήματος με τον ίδιο σεβασμό στην ιστορική του διαδρομή και να συνεχίσουμε να είμαστε η επιλογή για κάθε Αθηναίο», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Κρητικός, αποτυπώνοντας το σκεπτικό του ιδιοκτήτη της. Η ικανοποίηση των καταναλωτών βρίσκεται εξάλλου ψηλά στην ατζέντα του. «Καλές τιμές, ποιότητα, άριστη εξυπηρέτηση και σεβασμός στον πελάτη», λέει με έμφαση στους συνεργάτες τους.

Η αναζήτηση νέων ευκαιριών που θα επεκτείνουν την παρουσία σε νέες αγορές της χώρας είναι διαρκής και αδιάκοπη για τον εργασιομανή και πολύ αγαπητό σε συνεργάτες και προμηθευτές, Άγγελο Κρητικό. «Έρχεται πρώτος και φεύγει τελευταίος», λένε άνθρωποι που γνωρίζουν την καθημερινότητά του.

Η γεωγραφική επέκταση σε περιοχές που δεν έχει σήμερα παρουσία, παράλληλα με την ενδυνάμωση των υποδομών και την στελέχωση του ομίλου με έμπειρους ανθρώπους της αγοράς αποτελεί προτεραιότητα για την ΑΝΕΔΗΚ, η οποία αντλεί το πρώτο συνθετικό της επωνυμίας της από τα αρχικά των τριών αδελφών που βρίσκονται στο τιμόνι της. Άγγελος, Νεκτάριος και Δημήτρης Κρητικός.

Με έμφαση στα ουσιαστικά, και όχι σε κινήσεις εντυπωσιασμού ο χαμηλών τόνων επιχειρηματίας με καταγωγή από την Αίγινα και ρίζες από την Κρήτη φιλοδοξεί να πάρει την οικογενειακή επιχείρηση ακόμη πιο μακριά. Εξάλλου, και ο ίδιος γνωρίζει καλά πως μόνο όσοι μεγαλώσουν θα επιβιώσουν στον αδυσώπητο στίβο του λιανεμπορίου. Αυτό έχει δείξει μέχρι σήμερα η ιστορία. Το καλό όνομα που έχει χτίσει όλα αυτά τα χρόνια, αποτελεί σύμφωνα με ανθρώπους του περιβάλλοντός του, εχέγγυο για τη συνέχεια

Source:mononews